Διαβάστε ολα τα τελευταία νέα σε τίτλους
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ EVENTS ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Ηράκλειο • Ρέθυμνο • Χανιά • Άγιος Νικόλαος • Ιεράπετρα • Σητεία
TO ENTER•CITY ΑΝΑΝΕΩΘΗΚΕ ΚΑΙ ΕΓΙΝΕ ENTER•PORTAL!!! ΤΟ ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ PORTAL ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ

ENTERPORTAL.gr

ΑΡΧΙΚΗ

ΒΑΚΧΕΣ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ



Η Παράσταση

Πρόκειται για την περιοδεία θεατρικής ελληνικής παραγωγής με ανέβασμα της κλασσικής τραγωδίας «ΒΑΚΧΕΣ» του Ευριπίδη από το Θεατρικό Σχήμα Λεωνίδα Λοιζίδη σε απόδοση της κοσμήτορος και καθηγήτριας του πανεπιστημίου Αθηνών, Μαρίκας Θωμαδάκη και σε σκηνοθεσία του πρωτοποριακού και καινοτόμου σκηνοθέτη Λεωνίδα Λοϊζίδη με 20ετή ενεργή πορεία στο θεατρικό στερέωμα, υπηρετώνtας πάντα το ποιοτικό θέατρο, και με καλλιτεχνικές επιτυχίες που είχαν την τύχη να ταξιδέψουν, όπως φιλοδοξεί και η νέα μας επερχόμενη παραγωγή ,στο εξωτερικό και να περιοδεύσουν σε Ευρώπη και Αμερική.Το έργο θα παρουσιαστεί στα Ελληνικά με αγγλικούς υπέρτιτλους.Η πρωτοτυπία του έγκειται στην απόδοσή του μόνο από γυναικείο καστ, που θα αποτελείται συνολικά από οχτώ γυναίκες, επίλεκτες επαγγελματίες ηθοποιούς, εκ των καλυτέρων Ελλήνων ηθοποιών. Πρόκειται για μια πρωτοποριακή ιδέα του Λεωνίδα Λοϊζίδη που στόχο έχει να αναδείξει το ρόλο και τη δύναμη της γυναίκας, τόσο στο χθες όσο και στο σήμερα και το αύριο.

Επισημαίνουμε επίσης πως στην προσπάθειά μας αυτή έχουμε την στήριξη της Ελληνικής πολιτείας και την τιμή να τελεί η θεατρική μας παραγωγή υπό την αιγίδα των ελληνικών υπουργείων Εξωτερικών και Τουριστικής Ανάπυξης,του Οργανισμού Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού του Υπουργείου Πολιτισμού καθως επίσης και της UNESCO.

Χορηγοί Επικοινωνίας μας είναι οι:ERT WORLD, ΠΟΔΑ(Πολιτισμικός Οργανισμός Δήμου Αθηναίων), "Απογευματινή", Αθήνα 984, GoCulture..

Ολοι οι ανωτέρω παράγοντες καθιστούν την εν λόγω παράσταση άρτια καλλιτεχνικά σε επίπεδο που μπορεί να ικανοποιήσει ακόμα και τον πιο απαιτητικό θεατή.

Ο θίασος είναι 8μελής και μαζί με τον σκηνοθέτη, τον τεχνικό(χειριστής φώτων και ήχου) και την οργανώτρια παραγωγής ,απαρτίζουν την εντεκαμελή ομάδα που θα ταξιδέψει για να την υλοποίηση αυτού του μεγαλόπνοου σχεδίου.

Απώτερος σκοπός μας είναι η διάδοση του ελληνικού πολιτισμού και θεάτρου καθώς και η διδαχή της κλασσικής και πάντα επίκαιρης, για κάθε κοινωνία, τραγωδίας ενός εκ των μεγαλυτέρων τραγικών μας ποιητών, σε Έλληνες ομογενείς του εξωτερικού και αλλοεθνείς. Ακόμα στόχος της συγκεκριμένης μας προσπάθειας είναι να βρεθούν άνθρωποι και κράτη φιλικά προσκείμενα στην Ελλάδα και τον πολιτισμό μας επιδιώκοντας την ανάδειξη αυτών και την απαρχή ενός επαγγελματικού και καλλιτεχνικού ανοίγματος του ελληνικού θεάτρου.

 

Η συγκεκριμένη παραγωγή θα είναι έτοιμη ν’ανοίξει τα φτερά της πέρα από τους ελληνικούς ορίζοντες τον Ιούνιο του 2008 κι ευελπιστούμε το ταξίδι της να είναι όσο το δυνατόν μακρύτερο και διαρκέστερο. Ηδη στο πρόγραμμά μας έχουν ενταχθεί σταθμοί σε χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής όπως και της Αυστραλίας , ενώ επιδιώκουμε να συμπεριληφθούν και πολιτισμικοί σταθμοί και σε άλλες χώρες των ηπείρων αυτών αλλά και της Αφρικής και Ασίας!Ακόμα εκτός από τις παραστάσεις που θα δωθούν πέρα του πάτριου εδάφους,η εν λόγω θεατρική παραγωγή θα περιοδεύσει και στην Ελλάδα για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων σε επιλεγμένους χώρους φιλοξενούμενη από τοπικούς φορείς.

Το Έργο

Ο Ευριπίδης, ο από σκηνής φιλόσοφος και ο τραγικότερος από τους δραματικούς ποιητές της Αρχαίας Ελλάδας γράφει τις «Βάκχες» το 415 π.Χ. υπογραμμίζοντας το τέλος μιας εποχής.

Οι «Βάκχες» είναι το τελευταίο έργο του Ευριπίδη και θεωρείται το πιο αινιγματικό της θεατρικής παραγωγής του ποιητή, ο οποίος βιώνει τις επιπτώσεις του Πελοποννησιακού πολέμου και προβλέπει μέσα από τις «Βάκχες» την έλευση μιας καινούργιας πλέον περιόδου για την Ελλάδα. Διαβάζοντας τις «Βάκχες» διαπιστώνει κανείς την αναπόφευκτη διαμάχη ανάμεσα στο απερχόμενο και το επερχόμενο. Ο Πενθέας εκφράζει την καθεστηκυία τάξη πραγμάτων ενώ ο Διόνυσος την νέα κοσμοθεωρία, εκείνη που τελικά θα επικρατήσει.

Οι «Βάκχες» αποτελούν τη συνιστώσα όλων των τραγικών πτυχών του βίου των θνητών και ανάγονται στον κόσμο της οικουμενικότητας και της παγκοσμιότητας. Η επιλογή μας να παρουσιάσουμε τον Ευριπίδη στοχεύει στην ανάδειξη προβληματισμών γύρω από την διαπολιτισμικότητα και την παγκοσμιοποίηση.

Στην παράστασή μας δίνουμε έμφαση στην φιλοσοφική διάσταση του θεάτρου όπως λειτουργούσε στην αρχαιότητα. Επίσης εστιάζουμε την προσοχή του κοινό στα ανθρωπιστικά ιδεώδη παρουσιάζοντάς τα σε πλαίσιο διαχρονικότητας αποφεύγοντας τον εντυπωσιασμό μέσα από ακραίες σύγχρονες προσεγγίσεις των σύγχρονων προβλημάτων του ανθρώπου.

Γνώμονας για τη σκηνοθεσία των Βακχών είναι η καλλιέργεια του μέτρου και της κλασικής αρμονίας. Δεν λησμονούμε ότι στην Αρχαία Ελλάδα ο θεσμός των θεατρικών αγώνων είχε απώτερο σκοπό να ενεργοποιήσει την μαθησιακή πράξη γι’ αυτό και το θέατρο λειτουργούσε ως σχολείο αγωγής της ψυχής και του πνεύματος μέσα από τα μεγάλα παραδείγματα των τραγικών ηρώων.

Η παράστασή μας απευθύνεται στο κοινό με διάθεση να ευαισθητοποιήσει την έννοια του τραγικού και να ξαναδώσει το χαρακτηριστικό της νόημα, που είναι η αυτογνωσία.

Συντελεστές

Απόδοση: Μαρίκα Θωμαδάκη

Σκηνοθεσία: Λεωνίδας Λοιζίδης

Μουσική: Δημήτρης Κατής

Σκηνικά -Κοστούμια: Δέσποινα Βολίδη

Οργάνωση Παραγωγής : Χρυσάνθη Γεωργαντίδου

 

Βιογραφικό Σημείωμα Λ.Λοιζίδη

Ο Λεωνίδας Λοιζιδης γεννήθηκε στη Λευκωσία της Κύπρου(22 Φεβρουαρίου, 1964) και είναι ένας διακεκριμένος σκηνοθέτης θεατρικών και κινηματογραφικών έργων.

Σπούδασε στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, στη Σχολή Καλών Τεχνών Tisch από όπου και έλαβε το πτυχίο του στην σκηνοθεσία. Η καλλιτεχνικές του ανησυχίες τον οδήγησαν στην Δραματική Σχολή της Σόνιας Μούρ για να ‘βαπτιστεί’ στις τεχνικές του Στανισλάβσκι στην υποκριτική, στο θέατρο και στον κινηματογράφο.

Μα την ολοκλήρωση των σπουδών του, γύρισε στην Ελλάδα και δοκίμασε τις υποκριτικές του ικανότητες σαν ηθοποιός, συμμετέχοντας σε παραγωγές παίζοντας διπλά σε ‘βαριά’ ονόματα του ελληνικού κινηματογράφου και θεάτρου και υπό τα έμπειρα μάτια πολύ ταλαντούχων σκηνοθετών και παραγωγών. Το αποτέλεσμα ήταν μια σειρά από σημαντικότατες κριτικές στη καριέρα του σαν ηθοποιός. Η θητεία του στον κινηματογράφο συνέβαλε στη απόφαση του να ακολουθήσει το πραγματικό του όνειρο, την σκηνοθεσία κινηματογράφου και θεάτρου. Την απόφαση του αυτή υποστήριξαν θερμότατα και ‘μεγάλα’ ονόματα του

Ελληνικού Θεάτρου.

Στην Αθήνα παρουσίασε την δουλειά του σε μεγάλα κεντρικά θέατρα και ανέβασε έργα με ρεπερτόριο από την αρχαία τραγωδία μέχρι και την σύγχρονη εποχή. Η θεατρική του ομάδα ταξιδέψε και έδωσε παραστάσεις σε ακροατήρια παγκοσμίως συμπεριλαμβανομένων και της Κύπρου, Αγγλίας, Γαλλίας και Ηνωμένων Πολιτειών.

ΕΠΙ ΣΚΗΝΗΣ

Ημερολόγιο ενός τρελού* του Ν. Γκόγκολ (1992)

Ιστορία Ζωολογικού Κήπου του Ε. Άλμπυ (1993)

Όσο με Σκέφτεσαι Υπάρχω* του Φράνκ Μακ Γκίνες (1994)

Ο Βουβός Υπηρέτης* του Χάρολντ Πίντερ(1994-95)

Τρωάδες* ‘Oι Γυναίκες της Τροίας Σήμερα’ του Ευριπίδη(1994-95)

Οι Πεταλούδες είναι Ελεύθερες* του Λ. Γκέρτς (1995-96)

Η Ληστεία* της Ε. Ιωαννίδου -Αδαμίδου, (1995-96)

Ο Βυσσινόκηπος* του Α. Τσέχωφ, (1996)

Τζο ο Φονιάς* του Τρέισυ Λετς, (1996)

Η Θαυμαστή Μπαλωματού του Γ. Λόρκα, (1999)

Γράμματα Αγάπης* του Γκάρνεϊ, (1995-96)

Ύμνος στην Αγάπη του Τ. Ράντινγκαμ, (1997-98)

Η Εκλογή της Μαρίας* του Αλέξανδρου Κακαβά(1998-99)

Ο Άνθρωπος που Ερχόταν από το Νερό του Δ. Πιστικού, (1998)

Γαλατεία* του Σ. Βασιλειάδη, (1998)

Ο Αρχισιδηρουργός του Ζωρζ Ονέ, (1997-98)

Οι Διαφορετικοί* του Τζων Σάουτερ, (1997)

Εκτέλεση* του Τρέισυ Λετς(1998)

H Αρκούδα του Α, Τσέχωφ, (1999)

Ιερόν Κήρυγμα* του Ανδρέα Κουκίδη, (1999-2000)

Το μωρό του Ρούνυ του Τενεσί Ουίλιαμς, (2000)

Το Στοίχημα, του Α, Τσέχωφ, (2000-2001)

Αποκάλυψη* του Τάκη Αντωνίου. (2000)

Η Απόπειρα* της Ε. Ιωαννίδου -Αδαμίδου, (2000)

Η Αγνή του Θεού, του Τζων Πίελμαϊερ(2000)

Νυχτερινοί Διάλογοι, της Ρούλας Ιωαννίδου Σταύρου(2001)

Φιλουμένα Μαρτουράνο του Εντουάρντο δε Φίλιππο(2006-2007)

Πριν από την Παράσταση* της Βιάν Ιωάννου(2006-2007)

Τα θεατρικά έργα με τον * έχουν ταξιδέψει και στο εξωτερικό (Αγγλία, Γαλλία, Ηνωμένες Πολιτείες και Κύπρο)

Βιογραφικό Σημείωμα Μαρίκας Θωμαδάκη

Η Μαρίκα Θωμαδάκη γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε Ιστορία-Αρχαιολογία και Γαλλική Φιλολογία στο Παν/μιο Αθηνών. Αριστούχος διδάκτωρ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ειδικεύθηκε στην Σημειολογία του Θεάτρου. Είναι καθηγήτρια θεωρίας και Σημειολογίας του θεάτρου στη Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Οι μελέτες της προωθούν θεωρητικά την θεατρολογία, με σαφή κατεύθυνση προς την παραστασιολογία, ως επιστήμη που αναλύει σε βάθος φαινόμενα της θεατρικής πράξεως. Οι έρευνές της, τον τελευταίο καιρό, εστιάζονται στη φιλοσοφία του θεατρικού σημείου σε συνάρτηση με τη θεωρία του χάους.

Η Μαρίκα Θωμαδάκη είναι ιδρύτρια και πρόεδρος του Κέντρου Σημειολογίας του Θεάτρου και διευθύντρια εκδόσεως του περιοδικού Θεατρογραφίες. Είναι κριτικός θεάτρου, αρθρογραφεί σε εφημερίδες και περιοδικά θεάτρου της Ελλάδας και του εξωτερικού και συνεργάζεται με ξένα Πανεπιστήμια και Διεθνή κέντρα μελέτης του Θεάτρου.

Βιβλία της ιδίας : Lorenzaccio, de Musset: Syntaxe dramatique et discours politique, 1η έκδ. Παρουσία, 1991, 2η έκδ. Paulos, 1999. Σημειωτική του ολικού θεατρικού λόγου, εκδ. Δόμος, 1993. Θεατρολογία και αισθητική. Προς μια θεωρία της ενεργειακής θεατρικότητας, εκδ. Σύγχρονη Εποχή, 1995. La dramaturgie de Coltιs, εκδ. Paulos, 1η έκδ, 1995, 2η έκδ.2001. Θεατρολογικοί προβληματισμοί, εκδ. Paulos, 1996. Ο κίτρινος Θεός, εκδ. Paulos, 1997. Θεατρικός αντικατοπτρισμός. Εισαγωγή στην παραστασιολογία, εκδ. Ελληνικά Γράμματα, 1999, 2η έκδ. 2001. Η Επανάσταση των νεκρών, του Τάκη Αντωνίου : Το θέατρο του αθέατου λόγου, εκδ. Παύλος, 2001. Essais sur le tragique, εκδ. Paulos, 2002. Φιλοσοφία του σημείου και χάος. Το πείραμα της θεατρικής μεταφοράς, εκδ. Προπομπός, 2003.

Από το 1986 η Μαρίκα Θωμαδάκη διευθύνει ελεύθερο σεμινάριο στο οποίο συμμετέχουν φοιτητές και νέοι ερευνητές και στο οποίο αναλύονται κάθε χρόνο νέοι θεματικοί κύκλοι, ξεκινώντας από την Ποιητική του Αριστοτέλη μέχρι τη σύγχρονη ελληνική και ξένη δραματουργία. Επίσης, διοργανώνει κάθε χρόνο Συμπόσιο αφιερωμένο στο Αρχαίο Δράμα και Διεθνές Συμπόσιο Θεατρολογίας και Σημειολογίας του Θεάτρου, στα οποία συμμετέχουν με ανακοίνωση καθηγητές ελληνικών και ξένων Πανεπιστημίων, καλλιτέχνες, ηθοποιοί, σκηνοθέτες, άνθρωποι των γραμμάτων αλλά και μελετητές του θεάτρου.

Επικοινωνία: Λεωνίδας Λοϊζίδης, Σκηνοθέτης,

Τηλ. 0030 6945608103

Official site: www.loizides.gr

myspace.com/leonidasloizides

e-mail: info@roys.gr

Xρυσάνθη Γεωργαντίδου, Οργάνωση Παραγωγής:

Τηλ. 0030 6946354076

e-mail: sassy17@windowslive.com

 
< Προηγούμενο   Επόμενο >
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση

ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΝΤΑ ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ - ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΝΤΑ ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ - ΧΑΝΙΩΝ

ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΝΤΑ ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ - ΡΕΘΥΜΝΟΥ

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΤΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Το ENTERCITY άλλαξε και έγινε: ENTERPORTAL.
Για να στείλετε τις εκδηλώσεις σας κάντε κλικ εδώ!

Διαφήμιση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΘΕΜΑΤΑ

ΚΑΙΡΟΣ # LIVE